Hvad og hvornår?
05/08 - 1944 : Foreningen bliver stiftet.
13/08 - 1944 : Første Generalforsamling. W. Runge bliver valgt til
formand.
17/08 - 1944 : Første bestyrelsesmøde. Bestyrelsen konstituerer
sig. Det overvejes at gå ind for renovation 2 gange om ugen for kr.
4,50 pr. mdr.
14/07 - 1945 : Kassebeholdning kr. 274,25.
11/08 - 1946 : Ny formand: Nyholm Hansen. Kontingent forhøjet til
kr. 10,- pr. år.
01/06 - 1947 : Bestyrelsesmøde. Istandsættelse af vejen
igangsat.
26/07 - 1947 : Samlet udgift til vej ca. kr. 712,- . Eller 23,75
pr. grund tinglyst vejen.
17/08 - 1947 : Generalforsamling ½ læs sten til kr. 18,- .
24/08 - 1947 : Bestyrelsesmøde. Opmålt 2,5 m bådplads til hver
parcel. Gartnerkonsulent til vejens træer. Kassebeholdning kr.
117,65.
13/11 - 1947 : Bestyrelsesmøde. Andragende om vejbelysningen
fremsendes til kommunen.
06/05 - 1948 : Bestyrelsesmøde. P. Hansen vil skænke endnu et
stykke af åbredden.
18/07 - 1948 : Generalforsamling. Formue kr. 68,50. Rykker
sognerådet for vejbelysning.
07/08 - 1949 : Generalforsamling. 4 lamper på vejen kr. 485,25 .
Årlig drift kr. 150. Kontingentforhøjelse til kr. 15 pr. år. Ny
formand Egon Christensen.
16/07 - 1950 : Generalforsamling. Med små midler lykkedes det at
anskaffe vejbelysning.
22/07 - 1951 : Generalforsamling. Kun 40 % af medlemmerne ønskede
vandværksvand.
27/07 - 1952 : Generalforsamling. Kr. 1.200 pr. husstand for vand
ind i huset, hvis alle ønsker det. Kun 10 ønsker vand. Prisen er
således kr. 2.300. Formue kr. 400.
26/07 - 1953 : Generalforsamling. Hvert andet træ på vejen fældes
og resten beskæres af en gartner. 75 % er for vandværksvand, resten
er imod.
25/07 - 1954 : Generalforsamling. Henstilling til bilejere om at
parkere på grunden.
12/09 - 1954 : Ekstraordinær Generalforsamling. Vandværksvand ind
i huset kr. 455.
24/01 - 1955 : Ekstraordinær Generalforsamling. 23 medlemmer
ønsker vandværksvand.
Kr. 12,- pr mdr. i 2½ år, dækkende vandafgift - banklån og renter
-
kontingent samt lys på vejen.
31/07 - 1955 : Generalforsamling. Åbredden er målt op til 80 m.
Plads til 20 både. Der er blevet anket over sprøjtning af
vandværksvand på en nabogrund, som ikke var medlem af
foreningen.
03/07 - 1956 : Ekstraordinær Generalforsamling. Istandsættelse af
vejen kr. 3.000.
29/07 - 1956 : En enkelt restance på kr. 200. Bestyrelsen ønsker
påtaleret på vejen, vendepladsen og åbred.
22/07 - 1957 : Generalforsamling. En stadig diskussion om
forbyttede matrikelnumre hos 4 grundejere, som ikke alene magtede
sagen med kommunen.
03/08 - 1958 : Generalforsamling. Grøften bag de lige numre må
ikke dækkes til uden dræn, der skal godkendes af
Vejdirektoratet.
16/08 - 1959: Generalforsamling. Lys på vejen bliver betalt af
kommunen. Forslag om bedre vejbelysning. Lovændringer
vedtaget.
07/08 - 1960 : Generalforsamling. Henstilling om rolig bilkørsel
på vejen.
23/07 - 1961 : Generalforsamling. Snerydning vedtaget.
24/06 - 1962 : Generalforsamling. Sprøjtning mod myg med tilskud
af kommunen kr. 300.
22/07 - 1962 : Ekstraordinær Generalforsamling. Udsendelse af
spørgeskema angående asfaltering.
20/11 - 1962 : Bestyrelsesmøde. Afvikling af banklån. Kontingent
kr. 12 pr. mdr.
14/07 - 1963 : Generalforsamling. Uklogt at asfaltere inden
kloakering (sandsynligvis indenfor 3 år).
12/07 - 1964 : Generalforsamling. "Legende børn - skilt" sat op.
Kassebeholdning kr. 6.327. Snerydning 64/65 kr. 104,43. Ny formand
Gornitzka.
18/07 - 1965 : Generalforsamling. Asfaltering af vej pris kr.
9.000.
21/08 - 1966 : Generalforsamling. Kontingent to gange årligt á kr.
30. Ny formand S.E. Nielsen.
10/09 - 1967 : Generalforsamling. Køb af obligationer i
Østifternes Kreditforening.
22/07 - 1968 : Generalforsamling. Store restancer kr. 1758 i
kontingent (De glade Tressere).
14/08 - 1969 : Generalforsamling . Formue på kr. 16.915,54.
Knallertstøj på marken bag lige numre.
06/08 - 1970 : Generalforsamling. Ny formand Ib Mølholm.
25/04 - 1971 : Ekstraordinær Generalforsamling. Hævelse af vej og
fjernelse af træer på vejen pga. kloakering. Pris kr. 4.000 + moms.
Muldjord kr. 6,50 + moms pr. m3.
08/08 - 1971 : Generalforsamling. (60 + 30) m bådplads i Lille
Vejleå.
24/08 - 1972 : Generalforsamling. Formue kr. 2967. Ny vejbelysning
pris kr. 4.000.
26/08 - 1973 : Generalforsamling. En le indkøbes til slåning af
græs på åbredden. Båd ved bådplads koster kr. 20,- pr år.
18/08 - 1974 : Generalforsamling. Kommunen overtager
vejbelysningsudgifter. Alle grundejere er nu medlem af foreningen.
Kontingent hævet til kr. 80,- pr år.
24/08 - 1974 : 30 års fest på vendepladsen.
31/08 - 1975 : Generalforsamling. Fliser langs åbredden.
29/08 - 1976 : Generalforsamling. Ingen oversvømmelser grundet
inddæmningen. Lys på samtlige lysmaster.
21/08 - 1977 : Generalforsamling. Vejbelysning betales af
kommunen. Formue kr. 996,99.
27/08 - 1978 : Generalforsamling. Henstilling om at vedligeholde
rabatten langs egen grund.
26/08 - 1979 : Generalforsamling. Formue på kr. 2.249,23. Skyldige
kontingenter følger grunden. Fodboldspil på vejen påtales.
31/08 - 1980 : Generalforsamling. Kontingentforhøjelse kr. 150
årligt grundet pris på snerydning.
09/09 - 1981 : Generalforsamling. Kontingentforhøjelse til kr. 200
årligt pr. husstand.
05/09 - 1982 : Generalforsamling. Stillevejsforslag for dyrt, nyt
børneskilt og vejskilt vedtages.
11/09 - 1983 : Generalforsamling. Formue på kr. 3.605,05.
Diskussion om campingplads bag lige numre
25/05 - 1984 : Generalforsamling. Protester mod campingplads gav
bonus. I hvert fald var der opbakning hos Hovedstadsrådet. 17
medlemmer var mødt op.
04/08 - 1984 : 40 års fest på vendepladsen.
1985 : Grundet sygdom ingen Generalforsamlingdette år.
14/09 - 1986 : Generalforsamling. Grundet øgede omkostninger til
snerydning forhøjes kontingentet til kr. 300 årligt. Vejen trænger
til reparation.
27/09 - 1987 : Generalforsamling. "Naboovervågning" har
tilsyneladende en positiv effekt.
18/09 - 1988 : Generalforsamling. Formue kr. 7.754,88. Forslag til
revision af lovene bliver vedtaget.
10/09 - 1989 : Generalforsamling. Pletvis reparation af vejen
vedtaget. Pris kr. 21.057.
23/09 - 1990 : Generalforsamling. TV-kabler lagt i vejen.
Kontingentforhøjelse til kr. 400 årligt. Ny formand Kjeld
Berg.
23/10 - 1991 : Generalforsamling. Græsset slået på vendepladsen
for kr. 1500.
30/09 - 1992 : Generalforsamling. Fliser lagt langs åen ud til
hovedstien på marken. Formue kr. 6.339,92. Mulighed for dyrehold på
marken ved de lige numre.
24/11 - 1993 : Generalforsamling. Drøftelse med kommunen om
indhegning og folde, samt fjernelse af broer og andre
"bygningsværker".
13/08 - 1994 : 50 års fest på vendepladsen. Der skrives: "Teltet
fyldt, 40 - 50 personer. God fest. Sluttede sent"
12/03 - 1996: Generalforsamling. Problem med bjørneklo. Diskussion
om ny asfaltering. Besluttet at beskære piletræerne ved
vendepladsen.
28/01 - 1998 : Generalforsamling. Formue
kr. 14.424,81. Nr. 28 påtager sig at slå græsset på vendepladsen
mod kontingentfritagelse for foreløbig 2 år.
05/09 - 1998 : Vejfest på vendepladsen.
02/04 - 2001 : Generalforsamling. Formue kr. 24.318. Problem med
mange vilde katte. Ny formand Lars Andersen.
07/05 - 2003 : Generalforsamling. Græsslåning af vendepladsen
kører nu på skift. Det bliver vedtaget at sætte en tavle op på
vendepladsen, hvor man kan orientere hinanden (fx græsslåningstur,
fælles indkøb af sten, grus…). 17 af de 19 fremmødte medlemmer
stemmer for, at hele vejen skal asfalteres. Man vil max betale kr.
5.500 / husstand.
13/04 - 2004 : Generalforsamling. Formanden konstaterer, at vejen
er blevet lavet rigtig godt, med et overskud svarende til kr. 382,-
/ parcel. Formue kr. 43.531,24.
05/08 - 2004 : 60 årsdagen markeres med et glas og en snitte i nr.
5.
07/08 - 2004 : Vejfest på vendepladsen i anledning af 60 års
jubilæet. Det gamle vejskilt, sommeren 2004, erstattes med et nyt.
At det er skævt skyldes påkørsel af en skraldevogn. Af nostalgiske
grunde, blev det gamle skilt dog sat op ved vendepladsen i stedet.
Den nye asfalterede vej er en drøm for rulleskøjtende.
14/06 - 2006 : GF. Ingen dirigent! Kontingentet var på 400,-
kr. Formuen på 29.082,12 kr.
10/05 - 2007 : GF. Grundejerforeningen, som ejer matrikel nr. 7
ad., ønskede ikke at frasælge denne til 7ab. Kontingentet blev
besluttet til 600,-kr årligt.
23/10 - 2007: Ekstraordinær GF. Besluttet at sætte hegn op mellem
nr. 7ab og 7 ad - dog kun ca. 60 cm i højden. Efterfølgende
blev der foretaget skelafsætning - af landinspektør - mellem
nr. 7 ab og nr. 7 ad.
2008 : Vejfest.
03/03 - 2009 : GF. Der blev takket for en god fest med "fin
stemning og brændt kød". Formuen var på 14.382,34 kr.
20/04 - 2010: Ekstraordinær GF ang. nye vedtægter. Mødet blev
udskudt pga. for lav mødedeltagelse.
06/05 - 2010: Ekstraordinær GF ang. nye vedtægter, som blev
godkendt.
17/06 - 2010: GF. Enighed om at børnesikre vejen med to vejbump.
Kontingentet var på 750,-kr. Ny formand Gurli Hagensen (nr.16).
Sekretæren (Tony Hansen) ønskede ikke genvalg.
29/03 - 2011: GF. Bestyrelsen takkede Tony Hansen (nr.17) for 40
års arbejde i grundejerforeningens bestyrelse (1970-2010). Det blev
besluttet at opsætte en bænk på fællesarealet.
20/08 - 2011: Vejfest på vendepladsen med bl.a.
line-dance.
26/04 - 2012: GF. "Bænkens dag" blev indført - 3.søndag i juni.
Grundejerforeningen har fået sin egen hjemmeside: /
17/06 - 2012: Bænkens dag - delvis regnvejr!
30/04 - 2013: GF. Man besluttede at "et mindre beløb kan afsættes"
til bestyrelsens møder. Ønske om at genetablere en allé - 9 var for
og 9 var imod.
16/06 - 2013: Bænkens dag - delvis regnvejr!
29/04 - 2014: GF. Trappen på fællesarealet er renoveret. Det blev
besluttet at beskære de store piletræer hvert 4.-5. år. Formuen var
på 19.194,97 kr.
21/06 - 2014: 70 års jubilæumsfest blev afholdt på restaurant
Delfino (erstattede Bænkens dag). Der var en egenbetaling på
150.- kr /prs.
05/08 - 2014: På jubilæumsdagen blev afholdt et lille arrangement
ved bænken kl. 19.
Grundejerforeningen Solvænget, 2670 Greve
Mats Webdesign