Hvad og hvornår?



05/08 - 1944 : Foreningen bliver stiftet.
13/08 - 1944 : Første Generalforsamling. W. Runge bliver valgt til formand.
17/08 - 1944 : Første bestyrelsesmøde. Bestyrelsen konstituerer sig. Det overvejes at gå ind for renovation 2 gange om ugen for kr. 4,50 pr. mdr.
14/07 - 1945 : Kassebeholdning kr. 274,25.
11/08 - 1946 : Ny formand: Nyholm Hansen. Kontingent forhøjet til kr. 10,- pr. år.
01/06 - 1947 : Bestyrelsesmøde. Istandsættelse af vejen igangsat.
26/07 - 1947 : Samlet udgift til vej ca. kr. 712,- . Eller 23,75 pr. grund tinglyst vejen.
17/08 - 1947 : Generalforsamling ½ læs sten til kr. 18,- .
24/08 - 1947 : Bestyrelsesmøde. Opmålt 2,5 m bådplads til hver parcel. Gartnerkonsulent til vejens træer. Kassebeholdning kr. 117,65.
13/11 - 1947 : Bestyrelsesmøde. Andragende om vejbelysningen fremsendes til kommunen.
06/05 - 1948 : Bestyrelsesmøde. P. Hansen vil skænke endnu et stykke af åbredden.
18/07 - 1948 : Generalforsamling. Formue kr. 68,50. Rykker sognerådet for vejbelysning.
07/08 - 1949 : Generalforsamling. 4 lamper på vejen kr. 485,25 . Årlig drift kr. 150. Kontingentforhøjelse til kr. 15 pr. år. Ny formand Egon Christensen.
16/07 - 1950 : Generalforsamling. Med små midler lykkedes det at anskaffe vejbelysning.
22/07 - 1951 : Generalforsamling. Kun 40 % af medlemmerne ønskede vandværksvand.
27/07 - 1952 : Generalforsamling. Kr. 1.200 pr. husstand for vand ind i huset, hvis alle ønsker det. Kun 10 ønsker vand. Prisen er således kr. 2.300. Formue kr. 400.
26/07 - 1953 : Generalforsamling. Hvert andet træ på vejen fældes og resten beskæres af en gartner. 75 % er for vandværksvand, resten er imod.
25/07 - 1954 : Generalforsamling. Henstilling til bilejere om at parkere på grunden.
12/09 - 1954 : Ekstraordinær Generalforsamling. Vandværksvand ind i huset kr. 455.
24/01 - 1955 : Ekstraordinær Generalforsamling. 23 medlemmer ønsker vandværksvand.
Kr. 12,- pr mdr. i 2½ år, dækkende vandafgift - banklån og renter -     
kontingent samt lys på vejen.
31/07 - 1955 : Generalforsamling. Åbredden er målt op til 80 m. Plads til 20 både. Der er blevet anket over sprøjtning af vandværksvand på en nabogrund, som ikke var medlem af foreningen.
03/07 - 1956 : Ekstraordinær Generalforsamling. Istandsættelse af vejen kr. 3.000.
29/07 - 1956 : En enkelt restance på kr. 200. Bestyrelsen ønsker påtaleret på vejen, vendepladsen og åbred.
22/07 - 1957 : Generalforsamling. En stadig diskussion om forbyttede matrikelnumre hos 4 grundejere, som ikke alene magtede sagen med kommunen.
03/08 - 1958 : Generalforsamling. Grøften bag de lige numre må ikke dækkes til uden dræn, der skal godkendes af Vejdirektoratet.
16/08 - 1959: Generalforsamling. Lys på vejen bliver betalt af kommunen. Forslag om bedre vejbelysning. Lovændringer vedtaget.
07/08 - 1960 : Generalforsamling. Henstilling om rolig bilkørsel på vejen.
23/07 - 1961 : Generalforsamling. Snerydning vedtaget.
24/06 - 1962 : Generalforsamling. Sprøjtning mod myg med tilskud af kommunen kr. 300.
22/07 - 1962 : Ekstraordinær Generalforsamling. Udsendelse af spørgeskema angående asfaltering.
20/11 - 1962 : Bestyrelsesmøde. Afvikling af banklån. Kontingent kr. 12 pr. mdr.
14/07 - 1963 : Generalforsamling. Uklogt at asfaltere inden kloakering (sandsynligvis indenfor 3 år).
12/07 - 1964 : Generalforsamling. "Legende børn - skilt" sat op. Kassebeholdning kr. 6.327. Snerydning 64/65 kr. 104,43. Ny formand Gornitzka.
18/07 - 1965 : Generalforsamling. Asfaltering af vej pris kr. 9.000.
21/08 - 1966 : Generalforsamling. Kontingent to gange årligt á kr. 30. Ny formand S.E. Nielsen.
10/09 - 1967 : Generalforsamling. Køb af obligationer i Østifternes Kreditforening.
22/07 - 1968 : Generalforsamling. Store restancer kr. 1758 i kontingent (De glade Tressere).
14/08 - 1969 : Generalforsamling . Formue på kr. 16.915,54. Knallertstøj på marken bag lige numre.
06/08 - 1970 : Generalforsamling. Ny formand Ib Mølholm.
25/04 - 1971 : Ekstraordinær Generalforsamling. Hævelse af vej og fjernelse af træer på vejen pga. kloakering. Pris kr. 4.000 + moms. Muldjord kr. 6,50 + moms pr. m3.
08/08 - 1971 : Generalforsamling. (60 + 30) m bådplads i Lille Vejleå.
24/08 - 1972 : Generalforsamling. Formue kr. 2967. Ny vejbelysning pris kr. 4.000.
26/08 - 1973 : Generalforsamling. En le indkøbes til slåning af græs på åbredden. Båd ved bådplads koster kr. 20,- pr år.
18/08 - 1974 : Generalforsamling. Kommunen overtager vejbelysningsudgifter. Alle grundejere er nu medlem af foreningen. Kontingent hævet til kr. 80,- pr år.
24/08 - 1974 : 30 års fest på vendepladsen.
31/08 - 1975 : Generalforsamling. Fliser langs åbredden.
29/08 - 1976 : Generalforsamling. Ingen oversvømmelser grundet inddæmningen. Lys på samtlige lysmaster.
21/08 - 1977 : Generalforsamling. Vejbelysning betales af kommunen. Formue kr. 996,99.
27/08 - 1978 : Generalforsamling. Henstilling om at vedligeholde rabatten langs egen grund.
26/08 - 1979 : Generalforsamling. Formue på kr. 2.249,23. Skyldige kontingenter følger grunden. Fodboldspil på vejen påtales.
31/08 - 1980 : Generalforsamling. Kontingentforhøjelse kr. 150 årligt grundet pris på snerydning.
09/09 - 1981 : Generalforsamling. Kontingentforhøjelse til kr. 200 årligt pr. husstand.
05/09 - 1982 : Generalforsamling. Stillevejsforslag for dyrt, nyt børneskilt og vejskilt vedtages.
11/09 - 1983 : Generalforsamling. Formue på kr. 3.605,05. Diskussion om campingplads bag lige numre
25/05 - 1984 : Generalforsamling. Protester mod campingplads gav bonus. I hvert fald var der opbakning hos Hovedstadsrådet. 17 medlemmer var mødt op.
04/08 - 1984 : 40 års fest på vendepladsen.
1985 : Grundet sygdom ingen Generalforsamlingdette år.
14/09 - 1986 : Generalforsamling. Grundet øgede omkostninger til snerydning forhøjes kontingentet til kr. 300 årligt. Vejen trænger til reparation. 
27/09 - 1987 : Generalforsamling. "Naboovervågning" har tilsyneladende en positiv effekt.
18/09 - 1988 : Generalforsamling. Formue kr. 7.754,88. Forslag til revision af lovene bliver vedtaget.
10/09 - 1989 : Generalforsamling. Pletvis reparation af vejen vedtaget. Pris kr. 21.057.
23/09 - 1990 : Generalforsamling. TV-kabler lagt i vejen. Kontingentforhøjelse til kr. 400 årligt. Ny formand Kjeld Berg.
23/10 - 1991 : Generalforsamling. Græsset slået på vendepladsen for kr. 1500.
30/09 - 1992 : Generalforsamling. Fliser lagt langs åen ud til hovedstien på marken. Formue kr. 6.339,92. Mulighed for dyrehold på marken ved de lige numre.
24/11 - 1993 : Generalforsamling. Drøftelse med kommunen om indhegning og folde, samt fjernelse af broer og andre "bygningsværker".
13/08 - 1994 : 50 års fest på vendepladsen. Der skrives: "Teltet fyldt, 40 - 50 personer. God fest. Sluttede sent"
12/03 - 1996: Generalforsamling. Problem med bjørneklo. Diskussion om ny asfaltering. Besluttet at beskære piletræerne ved vendepladsen.
Rulleskoejter.jpg28/01 - 1998 : Generalforsamling. Formue kr. 14.424,81. Nr. 28 påtager sig at slå græsset på vendepladsen mod kontingentfritagelse for foreløbig 2 år.
05/09 - 1998 : Vejfest på vendepladsen.
02/04 - 2001 : Generalforsamling. Formue kr. 24.318. Problem med mange vilde katte. Ny formand Lars Andersen.
07/05 - 2003 : Generalforsamling. Græsslåning af vendepladsen kører nu på skift. Det bliver vedtaget at sætte en tavle op på vendepladsen, hvor man kan orientere hinanden (fx græsslåningstur, fælles indkøb af sten, grus…). 17 af de 19 fremmødte medlemmer stemmer for, at hele vejen skal asfalteres. Man vil max betale kr. 5.500 / husstand. 
13/04 - 2004 : Generalforsamling. Formanden konstaterer, at vejen er blevet lavet rigtig godt, med et overskud svarende til kr. 382,- / parcel. Formue kr. 43.531,24.
05/08 - 2004 : 60 årsdagen markeres med et glas og en snitte i nr. 5.
07/08 - 2004 : Vejfest på vendepladsen i anledning af 60 års jubilæet. Det gamle vejskilt, sommeren 2004, erstattes med et nyt. At det er skævt skyldes påkørsel af en skraldevogn. Af nostalgiske grunde, blev det gamle skilt dog sat op ved vendepladsen i stedet. Den nye asfalterede vej er en drøm for rulleskøjtende.
14/06 - 2006 : GF. Ingen dirigent! Kontingentet var på 400,- kr. Formuen på 29.082,12 kr.
10/05 - 2007 : GF. Grundejerforeningen, som ejer matrikel nr. 7 ad., ønskede ikke at frasælge denne til 7ab. Kontingentet blev besluttet til 600,-kr årligt.
23/10 - 2007: Ekstraordinær GF. Besluttet at sætte hegn op mellem nr. 7ab og 7 ad - dog kun ca. 60 cm i højden. Efterfølgende blev der foretaget skelafsætning - af landinspektør - mellem nr. 7 ab og nr. 7 ad.
2008 : Vejfest.
03/03 - 2009 : GF. Der blev takket for en god fest med "fin stemning og brændt kød". Formuen var på 14.382,34 kr.
20/04 - 2010: Ekstraordinær GF ang. nye vedtægter. Mødet blev udskudt pga. for lav mødedeltagelse.
06/05 - 2010: Ekstraordinær GF ang. nye vedtægter, som blev godkendt.
17/06 - 2010: GF. Enighed om at børnesikre vejen med to vejbump. Kontingentet var på 750,-kr. Ny formand Gurli Hagensen (nr.16). Sekretæren (Tony Hansen) ønskede ikke genvalg.
29/03 - 2011: GF. Bestyrelsen takkede Tony Hansen (nr.17) for 40 års arbejde i grundejerforeningens bestyrelse (1970-2010). Det blev besluttet at opsætte en bænk på fællesarealet.
20/08 - 2011: Vejfest på vendepladsen med bl.a. line-dance. 
26/04 - 2012: GF. "Bænkens dag" blev indført - 3.søndag i juni. Grundejerforeningen har fået sin egen hjemmeside: /
17/06 - 2012: Bænkens dag - delvis regnvejr!
30/04 - 2013: GF. Man besluttede at "et mindre beløb kan afsættes" til bestyrelsens møder. Ønske om at genetablere en allé - 9 var for og 9 var imod. 
16/06 - 2013: Bænkens dag - delvis regnvejr!
29/04 - 2014: GF. Trappen på fællesarealet er renoveret. Det blev besluttet at beskære de store piletræer hvert 4.-5. år. Formuen var på 19.194,97 kr. 
21/06 - 2014: 70 års jubilæumsfest blev afholdt på restaurant Delfino (erstattede Bænkens dag). Der var en egenbetaling på 150.- kr /prs. 
05/08 - 2014: På jubilæumsdagen blev afholdt et lille arrangement ved bænken kl. 19. 


Grundejerforeningen Solvænget, 2670 Greve
Mats Webdesign